Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

ΕΛΜΕ Μαγνησίας: « Προς σχολικούς συμβούλους και λοιπές «αξιολογικές» δυνάμεις… »




Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας

Αντωνοπούλου 66 Βόλος, T.K. 382 21
Τηλέφωνα: 24210)20483 (Κάθε Δευτέρα 19:00-21:00) – 6936)584278
Fax: 24210)20483
e-mail: elme.mag@gmail.com
Ιστοσελίδα: www.elme-mag.gr
Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014
Αρ. Πρωτ. 016
Προς
 Σχολικούς Συμβούλους Μαγνησίας

Κοινοποίηση
 Σχολεία και Υπηρεσίες
της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
 Νομού Μαγνησίας
 MME

Θέμα: « Προς σχολικούς συμβούλους και λοιπές «αξιολογικές» δυνάμεις… »

Αξιότιμοι κ.κ. σχολικοί σύμβουλοι, 
το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας σας κάλεσε, εσάς και τους διευθυντές των σχολείων, για 
να σας ενημερώσει για τις θέσεις του κλάδου και για να ακούσει τις απόψεις σας 
όσον αφορά την «αυτοαξιολόγηση» επειδή θεωρεί ότι ο ρόλος σας στην όλη 
διαδικασία είναι κομβικός. Οι συνάδελφοι διευθυντές ανταποκρίθηκαν, ενώ οι εσείς 
κ.κ. σύμβουλοι το θεωρήσατε περιττό διότι όπως μας ενημερώσατε εγγράφως, ο 
θεσμικός καθοδηγητικός ρόλος σας στην όλη διαδικασία δεν επηρεάζει το 
εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. 
Έτσι το ΔΣ της ΕΛΜΕ σας ρωτάει δημόσια:

1. Η «αυτοαξιολόγηση», την οποία θεσμικά και καθοδηγητικά υλοποιείτε, συνδέεται 
η όχι με την βαθμολογική- μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και μάλιστα με 
θεσμοθετημένη ποσόστωση; Συνδέεται η όχι με διαθεσιμότητες και απολύσεις; 
Επηρεάζεται λοιπόν η όχι το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών;  

2. Έχει η όχι η «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου, όπως και κάθε εκπαιδευτικό 
ζήτημα, ιδεολογική - πολιτική αναφορά; Είναι η όχι μια δυναμική διαδικασία που 
πρέπει να συνδεθεί με ένα σύνολο θεσμικών αλλαγών όπως γενναία 
χρηματοδότηση, ουσιαστική επιμόρφωση, ευέλικτα εκπαιδευτικά προγράμματα, 
αλλαγές στο σύστημα διοίκησης και εποπτείας της εκπαίδευσης, επιστημονική και 
παιδαγωγική ελευθέρια, με την θέση και τον ρόλο του εκπαιδευτικού;

3. Το συγκεκριμένο μοντέλο «αξιολόγησης» νομοθετήθηκε από τη συγκεκριμένη 
κυβέρνηση, σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό- οικονομικό περιβάλλον, με τα σχολεία 
να αγωνιούν για την καθημερινή κάλυψη βασικών λειτουργικών αναγκών, με τους 
μαθητές να βιώνουν βίαιες και πρωτόγνωρες αλλαγές στην καθημερινότητα, τους 
εκπαιδευτικούς να βρίσκονται, άλλοι στη διαθεσιμότητα και άλλοι στον προθάλαμό 
της, να ζουν με την αγωνία της απόλυσης, να βιώνουν την απόγνωση λόγω της 
οικονομικής ανέχειας, να μετακινούνται σε 3,4 και 5 σχολεία καθημερινά, να είναι 
ταυτόχρονα δάσκαλοι, διοικητικοί υπάλληλοι και υπηρέτες μιας ολοένα εντεινόμενης 
γραφειοκρατίας; Αυτό το μοντέλο λοιπόν τις αξιολόγησης, σε τι αποσκοπεί αξιότιμοι 
κ.κ. σχολικοί σύμβουλοι; 

4. Ιεραρχικά από την πολιτική ηγεσία, τα ανώτερα και μεσαία στελέχη της 
εκπαίδευσης, μερίδα διευθυντών, με την μέθοδο της πρέσας διαβιβάζονται στον 
εκπαιδευτικό, άμεσες η έμμεσες απειλές και εκφοβισμοί για Ένορκες Διοικητικές 
Εξετάσεις, για «ευθύνες» και πειθαρχικές διώξεις. Άραγε σε τι να αποσκοπούν; Αν 
και είναι βέβαιο ότι το γνωρίζετε, το ΔΣ της ΕΛΜΕ σας το αναφέρει: 
Οι απειλές αυτές αποσκοπούν στην καταπίεση συνειδήσεων, στον ευτελισμό 
της αξιοπρέπειας, στην τρομοκράτηση και μετατροπή του εκπαιδευτικού από 
κοινωνικό λειτουργό σε ψοφοδεή υπάλληλο που το μόνο που θα σκέφτεται θα 
είναι η διασφάλιση της επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του. 
Οι εκφοβισμοί αυτοί αποσκοπούν στη δημιουργία ενός σχολείου που 
«σκυφτοί» δάσκαλοι θα αναπαράγουν «σκυφτούς» πολίτες, που με την σειρά 
τους θα διαμορφώνουν μια μοιρολατρικά υποταγμένη κοινωνία στα μέτρα του 
ιδεολογικό-πολιτικού μοντέλου μιας επικυρίαρχης ολιγαρχίας και των υπηρετών 
της. 

Αξιότιμοι κ.κ. σχολικοί σύμβουλοι, 
γνωρίζετε πολύ καλά πως η «αξιολόγησή» τους, που χρόνια τώρα επικαλούνται και 
προπαγανδίζουν από τα ελεγχόμενα Μ.Μ.Ε τους, ήταν το διαρκές άλλοθί τους για να 
κρύψουν τις πολιτικές τους ευθύνες που έχουν για την κατάσταση της δημόσιας 
εκπαίδευσης στη χώρα μας. Εδώ και πολύ καιρό διαμόρφωναν συνθήκες 
στοχοποίησης των εκπαιδευτικών ώστε την κατάλληλη στιγμή, να υλοποιήσουν το 
σχέδιο τους. Και αυτή η στιγμή είναι τώρα... Με την «συναίνεση» μιας, καλά 
στημένα, αποπροσανατολισμένης κοινωνίας… 
Μ’ αυτή την «αξιολόγηση» επεδίωκαν και επιδιώκουν να υποβαθμίσουν και να 
κατηγοριοποιήσουν το αναφαίρετο δικαίωμα όλων στη μόρφωση, την παιδεία και τη 
γνώση με μοχλό τη χειραγώγηση και την υποταγή του εκπαιδευτικού. Αξιότιμοι κ.κ. σχολικοί σύμβουλοι,
σ’ αυτή την «αξιολόγηση» λέγαμε, λέμε και θα λέμε ΟΧΙ! 
… όπως θα έπρεπε να πείτε πρώτοι από όλους εσείς! 

 Για το ΔΣ
 Ο Πρόεδρος                                                        Η Γραμματέας
 Σωκράτης Σαβελίδης                                          Μαρία Γιαννουλή  

                                           


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου