Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Διαγραφή σχολικής συμβούλου από σύλλογο, επειδή οργάνωνε "σεμινάρια αξιολόγησης"



Στη διαγραφή από τα μητρώα του, σχολικής συμβούλου, που παρά τις προειδοποιήσεις επέμενε στην οργάνωη "σεμιναρίων αξιολόγησης", που ο κλάδος θεωρεί ότι είναι άλλοθι απολύσεων, προχώρησε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου. Αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωσή του:
Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών: θέση για αυτοαξιολόγηση- αντιμετώπιση σεμιναρίου σχολικής συμβούλου

 Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ 47ΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Τη Δευτέρα 13/1/14 και Τρίτη 14/1,αντιπροσωπεία του Δ.Σ του Συλλόγου μας αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Γιώργη Αμπαζή , τον Αντιπρόεδρο Βασίλη Μαυρέλο  και το Σκούφαλο Μάρκο τη δεύτερη μέρα, αφού  ενημερώθηκε  από συναδέλφους ότι θα γίνει σεμινάριο για την «αξιολόγηση» από την σχολική σύμβουλο Νηπιαγωγών κ. Μοσχοβάκη Ελένη στο νηπιαγωγείο Κάμπου και στο 10ο Νηπιαγωγείο Χίου ,άμεσα παραβρέθηκε
στον χώρο με σκοπό να ενημερώσει σχετικά για τις θέσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου.

Η πολιτική που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας με την κατάργηση των διορισμών, την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, την επιβάρυνση του έργου των εκπαιδευτικών με επιπλέον υποχρεώσεις γραφειοκρατικού τύπου, την αγνόηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος, την εξαθλίωση των μισθών μας, είναι υπεύθυνη για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία.

Καλούμαστε να διαχειριστούμε τα προβλήματα που μια σκόπιμη πολιτική διάλυσης συνθλίβει το περιεχόμενο και την ουσία του Δημόσιου σχολείου. Αυτό που επιχειρείται τώρα είναι η μεταφορά της ευθύνης για όλες τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειες που έχουν συσσωρευτεί στην πλάτη του εκπαιδευτικού, η προώθηση του «νέου» επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς και η προώθηση του σχεδίου για τις διαθεσιμότητες και απολύσεις.

Φτάσαμε στην «ξεφτίλα» οι μεγαλοξενοδόχοι, να ορίζουν τις σχολικές διακοπές,  χωρίς καν να ερωτάται ποια είναι η γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας γι αυτό το θέμα - και η κυβέρνηση να το συζητά. Σε λίγο θα φτάσουμε στο σημείο και αυτοί ακόμα να μας αξιολογούν, με βάση ίσως τις επιλογές   προορισμού των σχολείων μας κατά την περίοδο των «λευκών διακοπών» που ετοιμάζονται να νομοθετήσουν.

Γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας και τις  αποφάσεις που έχουμε πάρει τόσο στις Γ.Σ. όσο και τις αποφάσεις της ΔΟΕ ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση και την κατηγορηματική μας απόφαση να ακυρώσουμε στην πράξη την εφαρμογή τους.

Εξηγήσαμε ότι η αυτοαξιολόγηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αξιολόγηση  του εκπαιδευτικού (προπομπός της) και πως αποτελεί πρόκληση η προσπάθεια εφαρμογής της στα σχολεία τα οποία βρίσκονται στη χειρότερη θέση από άποψη λειτουργίας.

            Mε τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ευρ. Ένωσης, όσο και όπου εφαρμόζεται η αυτοαξιολόγηση, προβλέπεται και είναι αλληλένδετη με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αλλά και με την εξωτερική αξιολόγηση (στη χώρα μας η δημιουργία της Αρχής διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση) καθώς και ότι το ίδιο το ΦΕΚ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προβλέπει, ότι για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπόψη η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

ΕΠΟΜΕΝΩΣ  Η ΑΠΟΚΟΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΕΜΕΝΗ ΑΝ ΟΧΙ ΥΠΟΒΟΛΙΜΑΙΑ.

            Παρουσιάσαμε την εικόνα της καθολικής αντίδρασης του κλάδου σε όλη τη χώρα – εκφράζεται με την αποτροπή-μπλοκάρισμα  σεμιναρίων διευθυντών και τις υπογραφές που μαζεύονται πανελλαδικά ενάντια στο έκτρωμα της αξιολόγησης.

Ξεκαθαρίσαμε ότι ανάλογη στάση θα ακολουθήσουμε αν και όποτε προγραμματιστούν τέτοια σεμινάρια και θα τα μπλοκάρουμε στην πράξη.

Επισημάναμε το γεγονός ότι έχουν εκφραστεί και δημόσιες δηλώσεις σχ. συμβούλων ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση από τα ίδια τα πανελλήνια συλλογικά τους όργανα που αναφέρουν: «Η ΑΕΕ παρά τα θετικά της στοιχεία και πέρα από το γεγονός ότι χρειάζονται αλλαγές λειτουργικού χαρακτήρα, επί της ουσίας συμπαρασύρεται από την ένταξή της στο ΠΔ 152 /2013. Το ΔΣ της ΠΕΣΣ εκτιμά ότι, όσο η αξιολόγηση συνδέεται με ποσοστώσεις του Ν.4024/2011 οι οποίες οδηγούν σε μισθολογικές καθηλώσεις και παραμένει αποσυνδεδεμένη από την επιμόρφωση, δεν μπορεί να επιτελέσει τον διαμορφωτικό της ρόλο της και εξ αντικειμένου εντάσσεται σε μοντέλα του παρελθόντος τα οποία διεθνώς έχουν υποστεί κριτική και εγκαταλείπονται».

 Καλέσαμε τη σχολική σύμβουλο να ταχθεί με τη μεριά του κλάδου και να μη συμμετέχει στην όλη διαδικασία. Να σταματήσει να διοργανώνει αντίστοιχα σεμινάρια και φυσικά, σε καμιά περίπτωση, να μη συνεχίσει τον αιφνιδιασμό και τις  τακτικές, για σεμινάρια  με παραλλαγές, που προσβάλλουν την εκπαιδευτική κοινότητα , όπως γίνονται αλλού , στην αίθουσα της Μητρόπολης (Σύρος), η αλλαγή  τόπων σεμιναρίου (Λέσβος), σεμινάρια - μαϊμού με ραντεβού ή  με υποτιθέμενο «άλλο» περιεχόμενο.

Την Τετάρτη 15/1 2014, συναντηθήκαμε με όλους τους σχολικούς συμβούλους και την κ. Μοσχοβάκη σε μια τελική προσπάθεια να επιλέξει ο καθένας εάν θα συνταχθεί με τον κλάδο ή θα βρεθεί στην αντίπερα όχθη του υπουργείου.

Παρόλη την αξιόλογη φιλοσοφική συζήτηση αποδείχτηκε ότι ο δρόμος προς την Κόλαση είναι σπαρμένος με τις καλύτερες προθέσεις.

Ενημερώσαμε επίσης για τη σχετική εγκύκλιο που εξαιρεί όλα τα νηπιαγωγεία και τα ολιγοθέσια σχολεία (3θεσια) από τις διαδικασίες, όσον αφορά την υλοποίηση των σχεδίων δράσης της αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου το 2013-14, γεγονός που επιβεβαίωσε και η ΔΟΕ και επομένως τα περί υποχρεωτικότητας που χρησιμοποιεί η σχολική σύμβουλος στις δικές της εγκυκλίους,  πρόκειται για καταχρηστικές λογικές.

Τονίσαμε ειδικά την έκκλησή μας στη Σχολική Σύμβουλο κ. Μοσχοβάκη Ελένη να μη σταθεί απέναντι από τον Κλάδο και να μην προχωρήσει στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης με κερκόπορτα τα συγκεκριμένα σεμινάρια.

 Ακόμη, υπενθυμίσαμε τη θέση των Συλλόγων αλλά και της ΔΟΕ για διαγραφή από  το σωματείο, όποιων στηρίξουν ή αναλάβουν ρόλο αξιολογητή. Παρά ταύτα, η σχολική σύμβουλος επέμεινε στη θέση της, η οποία ταυτίζεται με το ΥΠΕΘ γι αυτό και  καταγγέλλουμε το γεγονός στο σώμα των συναδέλφων,  γι αυτό και η πλειοψηφία του ΔΣ αποφασίζει τη διαγραφή της από το σύλλογο δασκάλων και νηπιαγωγών Χίου ,  με βάση το άρθρο 7 παρ. 2  του καταστατικού του συλλόγου μας, που αναφέρει ότι διαγράφεται μέλος που «αποδεδειγμένα ενεργεί ενάντια στους σκοπούς του συλλόγου, αρνείται να συμμορφωθεί στις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ ή της ΔΟΕ ή με οποιονδήποτε τρόπο εμποδίζει την πραγμάτωσή τους» , αφού η κ. Σχολική σύμβουλος επιμένει και συνεχίζει έμπρακτα με τη στάση της να μη λαμβάνει υπόψη κατ’ εξακολούθηση τις συλλογικές αποφάσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου.

Ξεκαθαρίσαμε ότι εμείς δεν απειλούμε, αλλά  θέτουμε άπαντα τα στελέχη Εκπαίδευσης,  προ των ιστορικών τους ευθυνών, στο να γίνουν η αιτία απολύσεων και μισθολογικής καθήλωσης των συναδέλφων και ότι εκβιασμό ασκεί το υπουργείο και η διοίκηση . Εμείς θα τους αντιπαραθέσουμε τη συλλογική αποφασιστική μας στάση και ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να  προχωρήσουν τα καταστροφικά για την δημόσια εκπαίδευση και τη δουλειά μας σχέδιά τους. Έχουμε το δίκαιο και δε θα αφήσουμε κανένα να παίξει με τη δουλειά μας και  τις ζωές μας.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια χαιρετίζουμε τη στάση των Νηπιαγωγών του σεμιναρίου που έγινε στο 3ο και 8ο Νηπιαγωγείο, οι οποίες μετά την ενημέρωση από τους εκπροσώπους του συλλόγου μας, πρόεδρο, αντιπρόεδρο και γραμματέα,  αποφάσισαν να αποχωρήσουν.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι:

            Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους, στα σχολεία που συμμετείχαν στην πιλοτική φάση της αυτοαξιολόγησης, δεν έγινε τίποτα απολύτως στον τομέα διορθωτικών μέτρων και  το θέμα δεν είναι αν ξέρουμε τα προβλήματα αλλά η ίδια η αντιεκπαιδευτική πολιτική,  την οποία η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση έρχεται να την προωθήσει  και να  εντείνει ακόμα πιο πολύ τα προβλήματα που ζούμε και στα σχολεία μας και στη ζωή μας.

            Υπάρχουν συγκεκριμένες φόρμες και δείκτες στην αυτοαξιολόγηση και όποιος πάρει μέρος είναι υποχρεωμένος να απαντήσει σ΄ αυτές με επιπλέον γραφειοκρατική επιβάρυνση σε βάρος του διδακτικού έργου και εργασία εκτός εργασιακού ωραρίου.

Η περιβόητη έκθεση  θα αναρτάται στο παρατηρητήριο και θα γνωστοποιείται στους γονείς και στην τοπική κοινωνία, προς δόξαν της ανθρωποφαγίας, του θεαθήναι και της υποκρισίας, αφού είναι βέβαιο ότι θα γίνεται, ό,τι στην Αγγλία, στην Αμερική και αλλού, που αποδείχτηκε, ότι γινόταν χρήση χαλκευμένων στοιχείων , για να μην κλείσουν τα σχολεία ή για να κατηγοριοποιηθούν θετικά.



Με βάση και τα παραπάνω καλούμε ως Δ.Σ όλους τους συναδέλφους:

·        Να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τη συλλογή των υπογραφών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σε όλα τα σχολεία, τις επόμενες μέρες και να τις στείλουν στο Δ.Σ

·        Τους δ/ντές να ειδοποιήσουν άμεσα το Δ.Σ. σε περίπτωση που σχολικός σύμβουλος, παρόλα τα παραπάνω, καλέσει σε σεμινάριο. Σ’ αυτή την περίπτωση θεωρείται αυτονόητη η άμεση ενεργοποίηση της απόφασης της ΔΟΕ για διευκολυντική στάση εργασίας και συγκέντρωση στον χώρο του σεμιναρίου. Επίσης καλεί τους δ/ντές να μη συμμετέχουν στο σεμινάριο καλυπτόμενοι από τη στάση εργασίας.

·        Τους συλλόγους διδασκόντων να επαναβεβαιώσουν τους λόγους αντίθεσης στην αυτοαξιολόγηση και να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση, που σύμφωνα με την εγκύκλιο είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων.

·        Κανένας συνάδελφος – συναδέλφισσα να ΜΗΝ αποδεχτεί τη συμμετοχή του σ΄ αυτές. Επίσης να μην αποδεχτούν να συμμετέχουν σε καμία περίπτωση σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου, (όπως παράνομα ορίζει η εγκύκλιος – δηλαδή το απόγευμα μετά τη λειτουργία του ολοήμερου!!!).Τα  ίδια ακριβώς ισχύουν και για τα Νηπιαγωγεία.Κλείνοντας, επειδή πολλοί από εμάς , έχουμε ξαναδεί το έργο των «προθύμων» που ευθυγραμμίζονται για να μη «χάσουν το ψωμί τους» τους λέμε ότι «έχει ο καιρός γυρίσματα»…



Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γραμματέας



Αμπαζής Γιώργος                                                             Τσίγκος Στέφανος

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου