Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Θέσεις και προτάσεις της  «Αξιοπρέπειας  Αλληλεγγύης  Αντίστασης»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 
Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός. Τα θέματα είναι πολλά και ακανθώδη, όπως:

·         Να γίνουν Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν. Η αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο πρέπει να μικρύνει γιατί οι εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν  αυξηθεί. Στα σχολεία μας , που έχουν γίνει εχθρικά  τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο  και για τους μαθητές, παρατηρούμε προβλήματα που σαφώς δεν υπήρχαν όταν θεσμοθετήθηκε το 1:30 και το 1:25. Αυτές οι ανάγκες επιβάλλουν τη μείωση της αναλογίας σε χαμηλότερο όριο.  Πρέπει να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες- διοριστέοι του ΑΣΕΠ (60-40) και πλέον ως βασικό προσόν διορισμού θα πρέπει να αναχθεί και η προϋπηρεσία.
·         Να εξομοιωθεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Αθμιας με τη Βθμια.
·         Να συσταθεί μία οργανική θέση σε κάθε σχολείο πάνω από τα 6θεσια για εκπαιδευτικό στήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
·         Να ξεκινήσει η σταδιακή αποκατάσταση των οικονομικών και θεσμικών απωλειών και να θεσπιστεί η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική μας εξέλιξη.
·         Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
·         Να επανέλθει ο 13ος και 14ος μισθός & αντίστοιχα σύνταξη.
·         Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
·         Να λειτουργούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό.
·         Να πραγματοποιηθεί επιτέλους η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σύμφωνα με τη 12βαθμη  κλίμακα που ισχύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
·         Να καταργηθεί το Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
·         Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
·         Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
·         Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
·         Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
·         Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης στη βάση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών.
·         Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις.
·         Κάλυψη κενών ειδικοτήτων (γυμναστών, ξένων γλωσσών κλπ) με μόνιμο προσωπικό.
Νηπιαγωγείο
·         Να νομοθετηθεί ανώτατο όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού.

·         Να πραγματωθεί επιτέλους ο στόχος για μια δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
·         Να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών.
·         Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. 
·         Διαμόρφωση πολυθέσιων νηπιαγωγείων με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές.
·         Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.

Αναπληρωτές

·         Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
·         Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
·         Να απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς επιλογής (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
·         Να δίδεται η δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή τους.
·         Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ               β επιπέδου κλπ).
·         Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
·         Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
·        Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
·        Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες των αναπληρωτών.
·        Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης»  και δικαίωμα συνυπηρέτησης  στους αναπληρωτές.
·        Σταθερή και έγκαιρη ημερομηνία για τη μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Ειδική αγωγή

·        Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
·        Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
·        Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
·        Αύξηση των τμημάτων ένταξης όπου είναι απαραίτητο.
·        Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.

Αιτήματα για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων-εγκαθίδρυση δημοκρατικών διαδικασιών στην οργάνωση της δημόσιας διοίκησης

·         Εγκαθίδρυση νέων δημοκρατικών (αμεσοδημοκρατικών) διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων π.χ. με ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε αποφάσεις που αφορούν τα σχολεία και τις υπηρεσιακές μεταβολές (μέσω της ενίσχυσης της εκπροσώπησης στα υπηρεσιακά συμβούλια και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων).
·         Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων να αποτελεί βασικό όργανο διοίκησης.
·         Επαναπροσδιορισμός των αρμοδιοτήτων των μονοπρόσωπων οργάνων (Διευθυντές Σχολείων, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακοί Διευθυντές) και ενίσχυση των συλλογικών οργάνων (Σύλλογοι Διδασκόντων, ΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΠΕ/ΚΥΣΠΕ).
·        Να έχει καθοριστικό ρόλο η άποψη των εκπαιδευτικών στη στελέχωση της διοίκησης των Σχολείων, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
·        Οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα οργανικά κενά.
·        Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά που υπάρχουν.
·        Οι αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης για την τοποθέτηση των νεοπροσλαμβανόμενων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε κενές θέσεις να μεταφερθούν άμεσα στα υπηρεσιακά συμβούλια για να μην παρατηρούνται πια φαινόμενα αδιαφάνειας και πολλές φορές διαπλοκής.
·        Οι επανατοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (μετά από πάσης φύσεως άδειες) στις θέσεις τους ή σε κενές θέσεις, οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις για το συμφέρον της υπηρεσίας κλπ να πραγματοποιούνται μόνο με απόφαση των υπηρεσιακών συμβουλίων και όχι των διευθυντών εκπαίδευσης όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
·        Επίσης καμία θεσμοθέτηση των υπηρεσιακών συμβουλίων για περιορισμούς των συναδέλφων σε αποσπάσεις κλπ δεν μπορεί να γίνεται δεκτή και ανεκτή.
·        Επανασχεδιασμός του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ως προς τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και το ρόλο του.
·        Οι τοποθετήσεις να γίνονται σε όλα τα κενά από την αρχή της σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Ακόμα στα λειτουργικά κενά που έχουν προκύψει από βραχυπρόθεσμες άδειες θα πρέπει να είναι ενημερωμένος ο συνάδελφος που θα τα επιλέξει ως προς το χρονικό διάστημα κάλυψης του κενού.
·        Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους (δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου), ώστε κάθε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων.
Επιπλέον, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
ü  Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
ü  Άμεση κατάργηση του νόμου 4024.
ü  Την κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
ü  Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (κρατικού ή ΕΣΠΑ)  που εκτελούσαν χρέη προϊσταμένου, με αναδρομική ισχύ (για όσους δεν το πήραν).
ü  Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινωμένο σ’  όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
ü  Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
ü  Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού.
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ
 Πρέπει να τροποποιηθεί το καταστατικό της ΔΟΕ και να θεσμοθετηθεί η απ΄ ευθείας εκλογή Δ.Σ από τη βάση. Έτσι στηρίζεται η άμεση δημοκρατία και ο κλάδος κλείνει το δρόμο για προώθηση στελεχών με κομματικά καθαρά κριτήρια.  Ο κλάδος σήμερα δεν χρειάζεται όργανα για την προβολή στελεχών. Χρειάζεται να αναπτύξει ουσιαστική δράση και παρέμβαση. Χρειάζεται να αναβαθμίσει τις Γενικές Συνελεύσεις του. Χρειάζεται το Δ.Σ της ΔΟΕ να παίρνει υπόψη του τον κλάδο και να μην λειτουργεί αδιαφορώντας για τον κλάδο.
Δραστική μείωση της συνδρομής. Ήδη 25000 εκπαιδευτικοί δεν είναι μέλη της ΔΟΕ.
Να δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της ΔΟΕ όλα τα έξοδα της ΔΟΕ ανά μήνα ή δίμηνο.
Η  ΔΟΕ να ετοιμάσει φακέλους κατά θεματική ενότητα, στους οποίους θα περιλαμβάνονται οι ψηφισμένες θέσεις του κλάδου. Αυτό και θα αποτελέσει στοιχείο ουσιαστικής ενημέρωσης των συναδέλφων πάνω στο ποιες είναι οι ψηφισμένες θέσεις του κλάδου και θα αποτρέψει την συζήτηση και επαναβεβαίωση των ίδιων κάθε φορά θέσεων. Τότε μόνο να ξαναμπαίνει ένα θέμα στο τραπέζι, όταν θα υπάρχουν καινούργια δεδομένα που πρέπει να συνεκτιμηθούν.
·         Δημιουργία ιστοσελίδας από τη ΔΟΕ, στην οποία οι εκπαιδευτικοί χρήστες-μέλη θα μπαίνουν με κωδικό και θα μπορούν να καταθέσουν  δημόσια τις απόψεις του σε ειδικά φόρουμ
·         Απαίτηση του κλάδου τα στελέχη που υπηρετούν σε θέσεις όπου παράγεται πολιτική να υπηρετούν τις θέσεις του κλάδου. Σε αντίθετη περίπτωση να διαγράφονται από τα συνδικαλιστικά μητρώα μας.
·         Καμιά απόσπαση εκπαιδευτικού σε θέση διοικητικού υπαλλήλου. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν δικαίωμα απόσπασης μόνο σε θέσεις προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων ή σε θέσεις διοίκησης εκπαίδευσης .
·         ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ(ΔΟΕ) δηλαδή να υποστηρίζει και τις δικαστικές προσφυγές της Ομοσπονδίας)
·         ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Μία πλειάδα αιτημάτων μας αφορούν όλη την κοινωνία .Η διεκδίκησή τους πρέπει να γίνει και δική τους υπόθεση.
ΜΟΡΦΕΣ  ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ- ΑΓΩΝΑ:
Ο κλάδος πρέπει να αποκτήσει στρατηγική για τη διεκδίκηση των αιτημάτων του. Στρατηγική στη διαπραγμάτευση, στην προβολή των αιτημάτων, στη δικαστική διεκδίκηση και στον απεργιακό αγώνα. Πρέπει να αναζητηθεί τέτοια μορφή αγώνα που θα έχει διάρκεια , απόδοση και δεν θα εξοντώνει οικονομικά τον κλάδο.
Με βάση αυτά προτείνουμε  τη μορφή των επαναλαμβανόμενων δίωρων στάσεων στο πρώτο διδακτικό δίωρο. Αυτή η μορφή μπορεί να έχει διάρκεια, το ίδιο αποτέλεσμα με την απεργία διαρκείας και δεν εξοντώνει οικονομικά τους συναδέλφους που μπορούν να την ακολουθήσουν. Πρέπει ακόμα να συνεκτιμηθεί το γεγονός πως αν και η μορφή αυτή έχει πολλές φορές προταθεί, δεν δοκιμάστηκε ποτέ.
            Να  τονίσουμε  τέλος πως αποφασιστικό ρόλο θα παίξει η δικαστική δικαίωσή μας τόσο στην Ελληνική όσο και στην Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη για ζητήματα που έχουμε τη δυνατότητα να προσφύγουμε. Είναι, παράλληλα με τις άλλες μορφές διεκδίκησης , η μορφή, που όταν έχει αποτέλεσμα , αυτό είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμο από την κυβέρνηση.
 Και είναι υποχρέωση της ΔΟΕ να δημιουργεί όσο μπορεί γρηγορότερα δικαστικά δεδικασμένα που θα δρομολογούνται αμέσως με την εφαρμογή νόμων που μπορούν να πέσουν δικαστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου