Πόσο ήσυχα και δεκτικά έχουμε αποδεχθεί τελικά την αξιολόγηση συνάδελφοι; Από την προηγούμενη Πέμπτη (24/10/2013) έχουμε λάβει τα έγγραφα για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) και δεν μιλάει κανείς. Μέχρι και τα επιμορφωτικά σεμινάρια για δ/ντές εκπαίδευσης και σχολικούς συμβούλους προσδιορίστηκαν, αλλά εμείς ΣΙΩΠΗ. Αφιερωμένο στους συναδέλφους, συνδικαλιστές και μη που έλεγαν ''έλα μωρέ, τίποτα δεν θα γίνει'', το Υπουργείο ''θα το τραβήξει πίσω'' κλπ.
Το βασικό κείμενο που λάβαμε ''Η αυτοαξιολόγηση με μια ματιά'' βρίθει επαναλήψεων
και αγωνίας να πείσουν οι συγγραφείς πως είναι καλή η αξιολόγηση, θα μας κάνει καλύτερους, θα βελτιωθούμε, θα γνωρίσουμε τον εαυτό μας, θα προαχθεί η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των εκπαιδευτικών με τους γονείς, των εκπαιδευτικών με τους γονείς και τους μαθητές κλπ. Επιστημονικά δεν λέει τίποτα το κείμενο πραγματικά. Είναι ένα εισαγωγικό κείμενο εξοικείωσης με την ''αξιολόγηση'', με την ''αυτοαξιολόγηση'', με την ''αργία'', με την ''απόλυση'', με οτιδήποτε έχει το στερητικό ''α''...
και αγωνίας να πείσουν οι συγγραφείς πως είναι καλή η αξιολόγηση, θα μας κάνει καλύτερους, θα βελτιωθούμε, θα γνωρίσουμε τον εαυτό μας, θα προαχθεί η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των εκπαιδευτικών με τους γονείς, των εκπαιδευτικών με τους γονείς και τους μαθητές κλπ. Επιστημονικά δεν λέει τίποτα το κείμενο πραγματικά. Είναι ένα εισαγωγικό κείμενο εξοικείωσης με την ''αξιολόγηση'', με την ''αυτοαξιολόγηση'', με την ''αργία'', με την ''απόλυση'', με οτιδήποτε έχει το στερητικό ''α''...
Και επειδή η ώρα θέλει και σκωπτική διάθεση, τα καλύτερα είναι στο τέλος του κειμένου, υπό τον τίτλο ''Αποσπάσματα από τις εκθέσεις σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΕΕ''. Εκεί διαβάζουμε και ζηλεύουμε για την τύχη των συναδέλφων που συμμετείχαν στην πιλοτική διαδικασία της Α.Ε.Ε.:
α) ''Μας δόθηκε η ευκαιρία για αυτοκριτική, για διερεύνηση επιμέρους τομέων της σχολικής ζωής και επαναπροσδιορισμό των θέσεων και των στόχων του εκπαιδευτικού μας έργου''
β) ''Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν εποικοδομητικά ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις. Ταυτόχρονα αποκόμισαν ιδέες και εμπειρίες χρήσιμες για το σχεδιασμό ανάλογων δράσεων…Οι γονείς συνεργάστηκαν με τους εκπαιδευτικούς και ενεπλάκησαν ουσιαστικά στη δράση''
γ) ''Επικράτησε πνεύμα συνεργασίας...Η συμμετοχή των μαθητών πολύ μεγάλη. Συνεχής η παρουσία και ενεργός συμμετοχή των γονέων, του σχολικού συμβούλου και όσων από την τοπική κοινωνία ζητήθηκε η συνδρομή''
δ) ''Ενισχύθηκε η αυτογνωσία των εκπαιδευτικών ως προς τη διδακτική τους ικανότητα, την αποτελεσματικότητα και την παιδαγωγική τους κατάρτιση. Βελτιώθηκε η οργάνωση της διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν τις δειγματικές διδασκαλίες εκτέθηκαν και ξεπέρασαν ανασφάλειες και φόβους''
29 πιλοτικά σχολεία είδαν το φως το αληθινό με τη διαδικασία της Α.Ε.Ε. Εσείς; Δίχως άλλη δική μου ανάλυση, μόνο μια ερώτηση:
ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ή ΕΣΤΩ ΟΥΔΕΤΕΡΑ;;;
Εσείς τί λέτε;;;
Άραγε η ΔΟΕ έχει λάβει την ενημέρωση για την Α.Ε.Ε.; Τα πρωτοβάθμια σωματεία;
Σςςς ΗΣΥΧΙΑ...
Σςςς ΗΣΥΧΙΑ...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου