Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΚΥΡΙΕ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΑ !




Π.Δ. 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Απάντηση της κίνησης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπ/σης Μαγνησίας
Αξιοπρέπεια  Αλληλεγγύη  Αντίσταση
στην επαναφορά της τρομοκρατίας του επιθεωρητή

                        ΚΑΛΩΣ  ΗΡΘΑΤΕ  ΚΥΡΙΕ  ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΑ!

Συναδέφισσες και συνάδελφοι, το τελευταίο   προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αγνοεί τις θέσεις που με ιδιαίτερη καθαρότητα και σταθερότητα έχει διατυπώσει ο κλάδος τα τελευταία κυρίως χρόνια και προωθεί τον κοινωνικό αυτοματισμό, το μεγάλο  όπλο της κυβέρνησης  και στον κλάδο των εκπαιδευτικών ,τον οποίο στοχοποιεί για μια ακόμη φορά σε μικρό χρονικό διάστημα.
Είναι φανερό, πως η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ,έχει επιλέξει να αναθέσει τις ευθύνες για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος στον εκπαιδευτικό, αποτινάσσοντας από πάνω της κάθε ευθύνη για την εγκατάλειψή του, τόσο στον κρίσιμο τομέα
των υποδομών, που χωλαίνει εδώ και δεκαετίες, όσο και σε αυτόν της στελέχωσης του σε προσωπικό την επιμόρφωση του οποίου έχει εντελώς ξεχάσει .
Συμπτύξεις τμημάτων, μειωμένη στο ελάχιστο χρηματοδότηση, καταργήσεις των πολυδιαφημισμένων ολοήμερων, οικονομική και ψυχολογική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, δεν μπαίνουν στη βάσανο της αξιολόγησης, γιατί απαιτούν χρήματα για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.
Φταίει λοιπόν ο εκπαιδευτικός, που δεν κάνει καλά τη δουλειά του ,για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης, γιατί δεν θέλει να αξιολογηθεί το έργο του έστω κι αν δεν στηρίζεται σε τίποτα, από όλα όσα είναι απαραίτητα για να το ασκήσει με επιτυχία. Όλοι εμείς που καταθέτουμε καθημερινά τα απομεινάρια της ψυχής μας στην εκπαιδευτική διαδικασία τη χρονική περίοδο αυτή ,γνωρίζουμε καλά πως η αστεία αυτή προσέγγιση στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου έχει μόνο  μνημονιακές προεκτάσεις και ξεκάθαρο στόχο την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, τη μισθολογική καθήλωση ,και τελικά τις απολύσεις στο βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής και των επιταγών της ευρωπαϊκής ένωσης μέσω της τρόικας.
Είμαστε ενάντια στη στοχευμένη αξιολόγηση που έχει σκοπό τη μείωση του εκπαιδευτικού  δυναμικού και των δαπανών για την παιδεία, την τρομοκράτηση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την απαξίωση του έργου τους στα μάτια των μαθητών και των γονιών τους.
Αντιστεκόμαστε στο Π.Δ., γιατί την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης  την οποία ευαγγελίζεται η κυβερνητική πολιτική, στην πραγματικότητα την έχει απογυμνώσει (κενά, συγχωνεύσεις, υποδομές).
Οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι προσδοκίες, ο βαθμός κατανόησης των μαθητικών αναγκών, η διδακτική ικανότητα και όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι αδύνατον να μετρηθούν με βαθμολογικές κλίμακες.  Είναι αδύνατον να μετρηθεί το κλίμα της τάξης, η αλληλεπίδραση δασκάλου – μαθητή, η δυναμική της ομάδας και να εκφραστούν με εκατοστά, παρά μόνο από διεστραμμένα μυαλά   και στελέχη σε διατεταγμένη υπηρεσία.
Σκοπός του Π.Δ είναι η βαθμολόγηση και η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των  εκπαιδευτικών. Δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι με την κλίμακα βαθμολόγησης που συνδέει την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο. Στον επόμενο βαθμό, ως γνωστόν, προάγεται μόνο ένα μέρος των επιτυχόντων της αξιολόγησης. Η μισθολογική καθήλωση και οι απολύσεις είναι τα ζητούμενα.
Αρνούμαστε το σχολείο να μετατραπεί σε χώρο ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, να διαλυθεί το σχολικό κλίμα, και να δημιουργούνται σχέσεις υποταγής προς την εκάστοτε ιεραρχία.
Δε θέλουμε  ο δάσκαλος να μετατραπεί σε φοβισμένο, χειραγωγούμενο, αναξιοπρεπή υπάλληλο.
Σε καμία περίπτωση δε θα δεχτούμε τα πολλά και σοβαρά προβλήματα του δημόσιου σχολείου, που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, να μεταφερθούν αποκλειστικά και μόνο  στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

  Οι στόχοι  του ΥΠΑΙΘ είναι ξεκάθαροι:

α) Δημιουργία <<αποθέματος>> εκπαιδευτικών, ενίοτε με τη σφραγίδα του μη επαρκούς ,έτσι ώστε  μέσω κινητικότητας –   διαθεσιμότητας  να οδηγείται ευκολότερα σε απολύσεις που είναι ο τελικός στόχος.
β) Στόχευση στον εκπαιδευτικό, για να αγνοηθεί η προκλητική εγκατάλειψη όλων των άλλων παραμέτρων της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση.
γ) Προώθηση του σχολείου που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
δ) Κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων.
ε) Μετάθεση της ευθύνης της πολιτείας σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
στ) Μετατροπή των διευθυντών των σχολικών μονάδων  σε managers.
ζ) Συρρίκνωση της παιδαγωγικής και διδακτικής αυτονομίας με τις αλλεπάλληλες αξιολογήσεις  που απαιτούν μία και μόνο στόχευση από τους εκπαιδευτικούς για να πάρουν καλό βαθμό: την πιστή εφαρμογή των απαιτήσεων του συστήματος αξιολόγησης και την εκπλήρωση των δήθεν  κριτηρίων του.
Τραγελαφικό: Το κόστος εφαρμογής του προγράμματος (με σφραγίδα ΕΣΠΑ) ανέρχεται στα 3.500.000 ευρώ.

Οι θέσεις μας:

  1. Δεν αφήνουμε το φόβο να μας κυριεύσει. Όχι στην αυταπάτη του προσωπικού βολέματος.
  2. Η μάχη θα δοθεί με συλλογικό τρόπο, με σύμμαχο την κοινωνία , τους γονείς και τους μαθητές μας και προσανατολισμένα στην ανατροπή αυτής της κυβέρνησης της αθλιότητας και της υποταγής.
  3. Αφουγκραζόμαστε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών μας. Στόχος μας η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της χειραφέτησής τους χωρίς μαγικές συνταγές, αλάνθαστα κριτήρια και  κλίμακες ποσοστών.
  4. Το σχολείο πρέπει να σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, να διδάσκει την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα και την αγωνιστικότητα. Ανοιχτό σχολείο σε όλους, απαλλαγμένο από την αποστήθιση, ικανό να συμβάλει στη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών, που θα ξαναβάλουν στο κέντρο τον άνθρωπο και όχι τους αριθμούς.
  5. Διαρκής επαφή με τη ΔΟΕ και διερεύνηση κοινής αντιμετώπισης των εξελίξεων και των τρόπων αντίδρασής μας  με τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο.
  6. Προκύρηξη στάσεων εργασίας τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής των <<σεμιναρίων>> για τα στελέχη της εκπαίδευσης.
  7. Στήριξη των προτάσεων και μορφών αντίδρασης της ΔΟΕ στα πλαίσια μιας οργανωμένης και γενικευμένης αντίδρασης σε όλη τη χώρα, αρχής γενομένης από τις ήδη γνωστές προτάσεις της ομοσπονδίας στο θέμα της αυτοαξιολόγησης τις οποίες υπενθυμίζουμε:

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επαναβεβαιώνοντας  παράλληλα όλες τις παλαιότερες αποφάσεις του σχετικά με το θέμα, δηλώνει πως θα παρεμποδίσει στην πράξη την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης -   προπομπού της εφαρμογής της   αξιολόγησης.

  Παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη προς τους συναδέλφους και καλεί :
  • Tους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια, όταν αυτά πραγματοποιηθούν.
  •  Tους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επικαιροποιώντας τις προηγούμενες αποφάσεις τους.
  • Τους σχολικούς συμβούλους και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, να μην συμπράξουν στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.
   Στην κατεύθυνση της αποτροπής της εφαρμογής της αξιολόγησης , το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει άμεσα στην ανάληψη πρωτοβουλιών ενημέρωσης (συναντήσεις με φορείς, ενημερωτικές εκδηλώσεις κτλ.) αλλά και αποτροπής πραγματοποίησης των σεμιναρίων, σε συνεργασία με τους κατά τόπους συλλόγους εκπαιδευτικών».


Τέλος σαν τοπική κίνηση συλλόγου εκπαιδευτικών προειδοποιούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης στο νομό να μην παίξουν τον ρόλο του ΕΦΙΑΛΤΗ. Υπενθυμίζουμε ότι πολλοί πρόθυμοι επιθεωρητές ένιωσαν πριν από μερικές δεκαετίες τη γη να χάνεται κάτω από τα πόδια τους, όταν έχασαν τα στηρίγματά τους και αντίκρισαν γυμνοί τον κλάδο, στο σώμα του οποίου είχαν ασελγήσει, προκειμένου να εξασφαλίσουν την καρέκλα τους.
Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης  δεν είναι αιώνιο και η οφειλή που εγγράφει ο κλάδος αυτή τη στιγμή για κάποιους δεν παραγράφεται ούτε εύκολα ούτε σύντομα.
Στην ανατολή μιας άλλης μέρας για την εκπαίδευση που ίσως δεν είναι μακριά, αφού αυτό το σύστημα όπως επιχειρείται να δομηθεί είναι καταδικασμένο σε αποτυχία, ο καθένας που έχει στραφεί εναντίον του κλάδου θα σταθεί ενώπιος ενωπίω, υπόχρεος και υπόχρεη για ό,τι έχει πράξει.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου